Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LK

Hm, já jsem naopak z nevěřící rodiny, konvertovala jsem před třemi lety, to mi bylo čtrnáct. Byla jsem několikrát v synagoze, spoustě věcí tam jsem nerozuměla, ale nikdy bych se nevyjadřovala s takovým despektem, jako Vy. Ba co víc, byla jsem v Londýně i u hinduistů, cítila jsem se tam poněkud prázdně, neboť jejich víra mi není nijak blízká, ale opět, nikdy bych se nevyjadřovala s takovým despektem. A už vůbec bych si nedovolovala tam těm lidem říkat, co mají dělat a čemu se mají přizpůsobovat. Mše totiž není od toho, aby pobavila bezvěrce, nebo jinověrce, to si běžte do divadla :-/

12 1
možnosti
PN

P23a31v69e47l 29N96o30v92á61k

21. 4. 2014 17:25

Přečetl jsem zdejší diskuzi a pak znovu blog. Nenašel jsem tam ale nic, co by připomínalo protikatolické a protikřesťanské kecy některých zdejších komunistů. Nevím proč se do pána takhle všichni pouštíte. Spíš bych měl radost, že někdo takový na vaše mše přijde a dívá se svým úhlem pohledu. A mírné přizpůsobování určitě neuškodí.

0 2
možnosti
Foto

Ale, zase to zaujalo administraci, tak to bude nejspíše jeden z nejlepších počinů během velikonoc ;-);-D

4 2
možnosti
JL

J64a71k57u16b 96L10é90d64l

20. 4. 2014 18:24

Pane Slunečko, též jsem ročník 94, a aniž bych se Vás tím chtěl dotknout, musím Vám říct: nebojte se, dospějete :)

Požehnané velikonoce.

4 2
možnosti
Foto

Jak už píše pan Oulický, pokud nechcete přispět, nikdo Vás k tomu nenutí. Nikdo Vás nenutí jít do kostela poslouchat fráze, jež Vám nic neříkají. 

Ona totiž katolická bohoslužba není ani tak o kázání jako o mystériu proměnění Božského těla do podoby chleba a vína. To ovšem vyžaduje jistou přípravu a znalosti, nikoli povrchní dojem.

Inteligentní člověk, pokud se účastní náboženského obřadu, jemuž nerozumí, v klidu sedí, případně stojí třeba stranou a dělá si obrázek. Měl jsem možnost vidět židovské obřady v synagoze a i když jsem všemu nerozuměl, respektuji vyznavače této víry. 

K obsahu kázání. Opravdu se stává, že farář nemá co říci a jen kalí vodu. Nelze asi pokaždé pronést zcela zásadní projev, který by věřící i nevěřící ohromil a znamenal zásadní zvrat v jejich životech. 

Zkuste někdy navštívit studentskou mši v Praze u Nejsv. Salvátora, kde vede mše prof. Halík. Možná něco uslyšíte i pro sebe.

Požehnané velikonoce.

8 1
možnosti
KC

Pro mne víra znamená jediné: chovat se podle Ježíšovy morálky. Oč by byl svět lepší, kdyby se o to snažili všichni? Právě dnešek potřebuje méně zlodějů, lhářů, sobců, násilníků, zabijáků, pokrytců, ale my pomoc, kterou nabízí křesťanství, odmítáme, ačkoliv nikdo jiný nám nepomůže. Podle mého názoru je křesťanská morálka dosud tím nejlepším, co lidstvo v oblasti vzájemných vztahů vytvořilo. Svůj názor nikomu nenutím ani ho nebudu pokládat za bezvěrce, když bude mít jiný názor. To musí pochopit každý sám.

6 1
možnosti
Foto

Tak ve vztahu k majetku jsou křesťané skutečně dobří (a vytvrvalí).

Neodmítli žádný podraz, aby se k požadovanému majetku dostali. Abych byl konkrétní: "myslím tím třeba prosazení zákona o církevních restitucích za pomoci poslance Pekárka odsouzeného za korupci, nebo korupční jednání křesťana Petra Nečase s Karolínou Pík, kdy jí za podporu církevních restitucí slíbil ve Sněmovně finanční výhody pro její nikým nevolenou stranu LIDEM."

Skutečně křesťanská morálka Rv

2 11
možnosti
Foto

;-Ohrghttgrfdwfdffffhgfvdxfgbo

1 0
možnosti
Foto

Omlouvám se za ten nesmysl, ale nějak se k PC dostala moje malá neteř...:-/

4 0
možnosti
VS

Troufnul bych si hádat že trošičku básníte, ale možná, že se mýlím.

Pokud jste někdy předtím v kostele byl, tak by Vás , mladý muži, ministrantova kasička nevykolejila:-)

Ale na souhlasnou notu naladíte jistě spoust přispívatelů karmy;-)

6 2
možnosti
MM

Cituji: "Dnes musí církev......" Jsem součástí církve a vím jen jedno, co musím, a to umřít, zbytek vše můžu. A nejlíp mi jde hřešit. Až přijdete za dvacet let, tak ta mše bude zase stejná, takže chyba není ve mši. Krásné Velikonoce.

8 1
možnosti
JJ

J66a41n 21J62e94l57í96n77e84k

20. 4. 2014 16:39

I já se občas zatoulám do kostela, ač nejsem katolík. Zaráží mě, proč je uvnitř tak plýtváno zlatem. Chce snad církev své "ovečky", často velice chudobné, oslnit? Ten chudák doma pije z otlučeného hrníčku vodu a pan farář nassává ze zlatého poháru vínečko a zamlouvá to tím, že jde o "krev páně". Pánbůh má v žilách krev? Má vůbec krev?

Jaksi tomu nerozumím.

A potěšil mě pan vrchní velitel všech křesťanů, mně osobně velmi sympatický papež. Řekl, že se stačí koukat na jeho projev a už mám všechny hříchy odpuštěné! To myslel vážně?

3 3
možnosti
MM

To jste se lekl velitele, co?

0 0
možnosti
Foto

Pokud jde o to kázání .... no, třeba si nevymýšlíte a jen jste měl smůlu .... já jsem za svůj život vyslechl kázání již mnoha duchovních a dosud jsem se s nějakými frázemi nesetkal. Spíše naopak, snažili se vždy přiblížit Boží slovo lidem ....

Pokud jde o onu kasičku .... ignorujte ji a ignorujte i pohled, který případný ministrant bude na Vás vrhat. Nikdo Vás nemůže nutit k tomu, abyste přispěl na jakoukoliv sbírku. A jestli je Vámi popisovaná událost pravdivá? No, třeba i reálný základ má, lidé jsou různé (teď honem nevím, jestli to říkal pan Werich), a tak to tak berte. Nikdo Vás kvůli nepřispění do nějaké kasičky nevyžene z kostela. A jestli se na Vás bude špatně dívat? Pak se dívá špatně sám na sebe.

....

Přesto mám nepříjemný pocit, že jste nikde nebyl .... ale karmu to bude mít vysokou a rudých plivníků přilákáte přehršel.

Christus resurrexit!

11 3
možnosti
JS

Netvrdím, že jsem nezažil zajímavá kázání a že jsem nepotkal mezi duchovními velké osobnosti. Ale právě s takovými, pro mě, prázdnými slovy se setkávám také často. Možná je to tím, že to v tom umíte hledat víc než já, nevím.

Nic z toho jsem si nevymyslel, ani tu kasičku. Tím obviněním jste mě teda docela zarazil, protože jste ze zbytku příspěvku vypadal jako rozumně diskutující. Opravdu nemám zapotřebí si vymýšlet nějaké lži a ještě jak publikovat (!!)

5 2
možnosti
  • Počet článků 15
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3132x
...

Seznam rubrik